Bizi de İlgilendiriyor: Avrupa Birliği Otomobil Emisyonlarını Azaltmaya Yönelik Euro7 Kurallarını Onayladı!
Avrupa Birliği hemen her alanda düzenlemeler yapmaya, kurallar koymaya devam ediyor. Son olarak AB’nin elektrikli otomobillere daha hızlı uyum sağlamasını ve emisyonları azaltmasını amaçlayan Euro7 düzenlemesini duyurdu. Avrupa Parlementosu , bu açıklamanın ardından tartışmaların odağında kaldı. Hafifleştirilen düzenleme parlamentodan geçmeyi başardı.
TBMM’den daha hafif bir biçimde geçen Euro7 neler içeriyor?
euro7 Daha önce fosil yakıt tüketen içten yanmalı motorlu araçların insan sağlığına verdiği zararı azaltmayı amaçlayan Euro6’nın yerini alacak. Otomobil üreticileri aslında bu noktada kural koyucularla aynı fikirde olsa da Euro7’nin ilk taslağını çok maliyetli buldular. Karbon dioksitEmisyon yayan otomobil üretiminin 2035 yılında sona ereceğini belirten şirketler, içten yanmalı motorları kısıtlamaya çalışmak yerine bütçelerini elektrikli araçlara ayırmanın daha doğru olduğunu savundu.
Perşembe günü yapılan oturumda Avrupa Parlamentosu yetkilileri Nitrojen oksit ve karbon monoksit de dahil olmak üzere arabalardan kaynaklanan kirliliği kısıtlayan kuralların sürdürülmesi yönünde oy kullandı. Euro7 ile nitrojen oksit, partikül madde, karbon monoksit ve amonyak limitleri güncellenecek. Geçen yıl uygulamaya konulan taslağın resmileşmesiyle birlikte, frenler ve lastikler Ayrıca belirli kriterleri karşılaması gerekecek ve bunlardan kaynaklanan parçacıklar ve kirlilik azaltılacak. yeni düzenleme 2026 yılında binek araçlarda, 2027 yılında ticari araçlardayürürlüğe girecek.
Ayrıca Euro7, elektrikli otomobillerin batarya dayanıklılığının artırılmasını da hedefliyor. Ağır araçlara yönelik emisyon sınırlarının daha sıkı hale getirilmesi ve araçların egzoz emisyonlarının gerçek sürüş koşullarına göre ölçülmesi de kurallar arasında yer alıyor.
Euro7 ile birlikte ticari araçlara da bazı kısıtlamalar gelecek. Binek araçlara yönelik bu kısıtlamalar 2025’te başlayacak. Kısıtlamalar yasanın onaylanmasından üç ay sonra yürürlüğe girecek.
Türkiye’yi de etkileyecek
Yeni Euro7 müzakereleri sonucunda Euro6Büyük ölçüde değişmeden kalmasına rağmen Türkiye Bu mevzuat değişikliğinden biz de etkileneceğiz. Türkiye’de üretilen ve Avrupa pazarına satılması planlanan araçların yeni mevzuata uygun olarak üretilmesi gerekiyor. Avrupa’da üretilen araçlar Türkiye’ye satılacak olsa bile aynı mevzuata uymak zorunda.